Faktet historike rreth Druidëve janë të pakta, megjithatë kjo mungesë e dëshmive të prekshme ka lejuar që imazhi i tyre të ripunohet dhe të përvetësohet nga anglezët, irlandezët, skocezët, dhe jo vetëm, për më shumë se 500 vjet.

Ka pak grupe në histori më enigmatike se ato të njohura si druidët. Sot ekzistojnë dy sekte neo-druidike, filozofia e të cilave përqendrohet rreth një nderimi për natyrën, diversitetin dhe dashurinë. Këta janë njerëzit shpesh të veshur me petk të njohur për kryerjen e ceremonive në natyrë dhe në vende megalitike si Stonehenge .

Druidët e antikitetit janë të zhytur në legjenda dhe folklor, duke mos pasur të dhëna të shkruara se kush ishin ata në të vërtetë ose nga erdhën fillimisht. Konsensusi i përgjithshëm thotë se ata ishin një grup shumë i nderuar, me një lidhje hyjnore me natyrën dhe urtësi autoritare që ia kalonte edhe fisnikërisë më të lartë. Ata janë të njohur gjerësisht se janë me origjinë kelte, por disa teori alternative i shohin ata si të kenë një prejardhje të përbashkët me kulturat e lashta lindore ose edhe një prejardhje nga Atlantida.

V0036085 “The druids; or the conversion of the Britons to Christianit Credit: Wellcome Library, London. Wellcome Images images@wellcome.ac.uk http://wellcomeimages.org “The druids; or the conversion of the Britons to Christianity”. Engraving by S.F. Ravenet, 1752, after F. Hayman. 1752 By: Francis HaymanPublished: – Copyrighted work available under Creative Commons Attribution only licence CC BY 4.0 http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Kush ishin druidët, elita misterioze fetare e botës së lashtë kelte?

Në kohët e lashta, Druidët njiheshin si pleq të mençur që mblidheshin rreth lisit. Në fakt, fjala Druid ose Druwid në keltisht përkthehet në njohës të lisit ose “të njohësh pemën e lisit”, megjithëse pak dihet se si ishte në të vërtetë ky grup erudit. Historia e regjistruar e Druidëve të lashtë zakonisht ndahet në dy kategori; ato që bazohen në shkrimet e lashta romake dhe ato të bazuara në interpretimet e shkrimeve që shihen si propagandë e shtrembëruar romake.

Druidët ishin udhëheqës fetarë në atë që tani është Britania dhe Franca. Ata ishin “filozofë, mësues, gjyqtarë, depo e diturive të përbashkëta për botën natyrore dhe traditat e njerëzve, dhe ndërmjetësit midis njerëzve dhe perëndive,”Barry Cunliffe, një profesor emeritus i arkeologjisë evropiane në Universitetin e Oksfordit shkroi në librin e tij ” Druids: Një hyrje shumë e shkurtër (Oxford University Press, 2010).

Pothuajse gjithçka që dimë për druidët është njohuri e dorës së dytë; të gjitha tekstet e mbijetuara që përmendin druidët janë shkruar nga jodruidë, shpesh romakë. Kjo përbën një problem për historianët e ditëve moderne, të cilët po përpiqen të kuptojnë se cilët ishin druidët dhe si ndryshoi roli i tyre me kalimin e kohës.

Historianët nuk janë plotësisht të sigurt se kur filloi druidizmi. Cunliffe vuri në dukje se referenca më e hershme e shkruar për druidët daton rreth 2,400 vjet më parë, megjithëse druidizmi ka të ngjarë të kthehet më herët se kaq.

PËRSHKRIMET E JUL CEZARIT PËR DRUIDËT

Jul Cezari , i cili pushtoi Galinë në vitin 58 para Krishtit deri në vitin 50 para Krishtit dhe pushtoi Britaninë në vitin 55 para Krishtit dhe në vitin 54 para Krishtit, është ndër burimet kryesore të informacionit rreth druidëve.

Në një seri librash të njohur kolektivisht si “Luftërat Galike”, Cezari shkroi se druidët “angazhoheshin në gjëra të shenjta, kryenin sakrifica publike dhe private dhe interpretonin të gjitha çështjet e fesë”. Përveç kryerjes së detyrave fetare, druidëve u kërkohej shpesh të zgjidhnin mosmarrëveshjet.

“Nëse është kryer ndonjë krim, nëse është kryer vrasje, nëse ka ndonjë mosmarrëveshje për një trashëgimi, nëse ka ndonjë për kufijtë, [druidët] vendosin” si ta zgjidhin atë,” shkroi Cezari. “Ata dekretojnë shpërblime dhe ndëshkime. “

Grupet e druidëve kishin secili një udhëheqës, vuri në dukje Cezari, dhe do të lindnin mosmarrëveshje se kush duhej të bëhej udhëheqës, gjë që ndonjëherë çonte edhe në dhunë.

Cezari pohoi se druidët i ndalonin anëtarët e tyre të shkruanin besimet ose mësimet e tyre fetare. Ai shkroi se druidët nuk donin që “doktrinat e tyre të shpërndaheshin në masën e popullit” dhe donin që anëtarët e tyre të mësonin përmendësh besimet dhe mësimet e tyre në vend që të ishin në gjendje t’i shikonin ato.

Cezari u takua me Diviciacus, sundimtar i Aeduit – një fis i fuqishëm Burgundian – dhe, ai dhe Cezari u bënë miq dhe aleatë të vendosur, gjenerali romak komentoi se ai i besonte kreut Aeduan mbi të gjithë Galët e tjerë. “Miranda Aldhouse-Green, një profesoreshë emeritus e historisë, arkeologjisë dhe fesë në Universitetin e Kardifit në MB, shkroi në librin e saj, “Rimendimi i Druidëve të Lashtë: Një Perspektivë Arkeologjike” (University of Wales Press, 2021). Ndërsa Cezari nuk deklaroi në mënyrë specifike se Diviciacus ishte një druid, burrështetasi romak Cicero (i cili jetoi në të njëjtën kohë me Cezarin), shkroi Aldhouse-Green.

Se druidët ishin aktivë në Britani, Irlandë, Gali (Franca e sotme) dhe ndoshta rajone të tjera. Shkrimtari grek, Dio Chrysostom, i cili jetoi në shekullin e parë pas Krishtit, i krahasoi druidët me magjistarët dhe Brahmanët e Indisë. “Keltët emëruan ata që ata i quajnë druidë, duke qenë gjithashtu të përkushtuar ndaj artit profetik dhe urtësisë në përgjithësi,” shkroi ai. Cezari përmendi se Britania ishte një qendër e druidizmit dhe tha se njerëzit në Gali që kërkonin të bëheshin druidë ndonjëherë udhëtonin atje.

DRUIDS DHE STONEHENGE

Njerëzit sot shpesh e lidhin Stonehenge me druidizmin. Megjithatë, Stonehenge u ndërtua kryesisht midis rreth 5,000 dhe 4,000 vjet më parë – rreth 2,000 vjet përpara të dhënave më të hershme të njohura të druidëve. Pra, mbetet pyetja, nëse druidizmi ekzistonte kur u ndërtua Stonehenge – dhe nëse po, në çfarë forme. Studiuesit me të cilët u drejtuan Live Science prireshin të dyshonin nëse druidët ishin aty në atë kohë.

“Druidët shfaqen vetëm në gjysmën e fundit të mijëvjeçarit të parë para Krishtit, shumë kohë pasi u ndërtua Stonehenge,” i tha Live Science në një email Caroline Malone, një profesore emeritus në Shkollën e Mjedisit Natyror dhe të Ndërtuar të Universitetit Queen’s Belfast.

Nuk ka asnjë lidhje në shkrimet e lashta midis druidëve dhe rrathëve prej guri. “Autorët klasikë iu referuan druidëve të lashtë që adhuronin vetëm në korije të pyllëzuara – nuk përmendet asnjë lidhje midis druidëve dhe [monumenteve] prej guri, e lëre më për Stonehenge,” shkroi Mike Parker Pearson, një profesor i parahistorisë britanike të mëvonshme në University College London.

VESHTULLA DHE HËNA

Një gdhendje çeliku me ngjyrë dore e ilustrim të shekullit të 19-të e një grupi Druidësh me rroba të bardha duke prerë veshtull në pyll.  Ata janë duke u vëzhguar nga disa ushtarë romakë, të cilët janë të veshur me rroba të kuqe dhe forca të blinduara me pamje të verdhë/ari.

Burimet e lashta japin disa sugjerime joshëse rreth asaj që vlerësonin druidët.

Shkrimtari romak Plini Plaku (i cili jetoi në shekullin e parë pas Krishtit) diskutoi rëndësinë e veshtullit dhe të ditës së pestë të hënës për druidët. Ai shkroi se veshtulla “mblidhet me rite të mbushura me frikë fetare. Kjo bëhet veçanërisht në ditën e pestë të hënës, ditën që është fillimi i muajve dhe viteve të tyre, si dhe i epokave të tyre”.

Plini Plaku shkroi gjithashtu për rëndësinë e flijimit të kafshëve dhe pjellorisë për druidët. Druidët “sjellin atje dy dema të bardhë, brirët e të cilëve lidhen atëherë për herë të parë. I veshur me një mantel të bardhë, prifti ngjitet në pemë dhe pret veshtulin me një drapër të artë, të cilin të tjerët e marrin me një mantel të bardhë. Më pas ata i vrasin viktimat”, ka shkruar ai. “Është besimi me ta se veshtulla, e marrë në pije, do t’u japë [fertilitet] të gjitha kafshëve që janë shterpë dhe se është një kundërhelm për të gjitha helmet.”

L0014640 William Price of Llantrisant (1800-1893) MRCS, LSA, medical Credit: Wellcome Library, London. Wellcome Images images@wellcome.ac.uk http://wellcomeimages.org William Price of Llantrisant (1800-1893) MRCS, LSA, medical practitioner, in druidic costume, with goats. Oil painting by A C Hemming. 1918 By: A.C. HemmingPublished: – Copyrighted work available under Creative Commons Attribution only licence CC BY 4.0 http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

SA I PËRHAPUR ISHTE DRUIDIZMI?

Studiuesit nuk janë të sigurt se sa i përhapur ishte druidizmi në botën e lashtë. Sigurisht që lulëzoi në Ishujt Britanikë dhe Gali. Cezari pohoi se druidizmi fillimisht vinte nga Britania dhe se ata që dëshironin ta studionin në thellësi udhëtuan atje.

“Ky institucion supozohet të jetë krijuar në Britani dhe të jetë sjellë prej tij në Gali; dhe tani ata që dëshirojnë të fitojnë një njohuri më të saktë të atij sistemi në përgjithësi shkojnë [në Britani] për qëllimin e studimit të tij, ”, ka shkruar Cezari.

Megjithatë, nuk dihet nëse druidizmi e ka origjinën me të vërtetë në Britani, dhe është e mundur që druidët të jenë gjetur shumë më larg. Druidizmi shpesh lidhet me një popull të njohur si Keltët, dhe vendbanimet kelte janë gjetur deri në lindje të Turqisë së sotme. Për më tepër, mercenarët keltë shërbyen deri në Egjipt (gjatë mbretërimit të Kleopatrës VII ) dhe në Jude .

Nuk është e qartë nëse gratë mund të jenë druide.

A PRAKTIKUAN DRUIDËT SAKRIFICA NJERËZORE?

Druidët mund të kenë qenë të përfshirë në sakrifica njerëzore. Historiani grek i shekullit të parë, Diodorus Siculus, shkroi se megjithëse druidët ishin gjithmonë të pranishëm gjatë një sakrifice njerëzore, ishte një grup tjetër i njohur si “vates” që kryente sakrificat.

Sa e përhapur ishte sakrifica njerëzore midis kulturave që shërbyen druidët, është një mister tjetër. Pjesa më e madhe e shkrimeve që ka mbijetuar vjen nga shkrimtarët romakë, të cilët mund të kenë qenë armiqësor ndaj druidëve dhe kulturave ku ata bënin pjesë, kësisoj, ajo që ato mund të kenë referuar apo shtjelluar rreth prezencës së kësaj përvoje, duhet parë me rezervë.

Për shembull, në vitin 60 pas Krishtit, druidët iu bashkuan një rebelimi kundër romakëve në ishullin Mona (Anglesey i sotëm) në Uells. Historiani dhe politikani romak, Cornelius Tacitus raportoi se pasi romakët shtypën rebelët, ata gjetën prova të përhapura të sakrificës njerëzore – një pretendim që mund të ketë qenë i ekzagjeruar për t’i hedhur druidët në një dritë negative.

“Një forcë u vendos më pas mbi të pushtuarit dhe korijet e tyre, të përkushtuara ndaj bestytnive çnjerëzore, u shkatërruan. Ata e konsideruan me të vërtetë një detyrë të mbulonin altarët e tyre me gjakun e robërve dhe të konsultoheshin me hyjnitë e tyre përmes të brendshmeve njerëzore,” shkroi Taciti.

Dëshmia arkeologjike për sakrificën e njeriut druid është e diskutueshme. “Lindow man” janë eshtrat e një të riu të gjetur në një moçal në Anglinë veriperëndimore, i cili pësoi një seri sulmesh në mesin e shekullit të parë pas Krishtit dhe u zhvesh lakuriq, përveç një krahu prej leshi dhelpre, shkroi Aldhouse-Green në librin e saj. . Ndërsa është spekuluar se kjo mund të jetë mbetje e një sakrifice njerëzore të lidhur me druidët, kjo nuk është e sigurt.

Çdo druid i përkiste një rendi të veçantë të iniciuesve. Komunitetet e tilla gjithmonë janë drejtuar nga prifti më i mençur që respektohet dhe mbrohet. Puna fizike, e cila mund të ndikonte negativisht në shëndetin e tyre, ishte kundërindikuar për kryepriftërinjtë. Ndoshta kjo është arsyeja pse kishte kaq shumë njëqindvjeçarë midis Druidëve që kanë ekzistuar me shekuj. Kryepriftërinjtë, sipas legjendave, jetonin në shpella dhe hanin vetëm atë që rritet në pyll. Ata nuk kishin asnjë pronë tjetër dhe ata vetë nuk donin më shumë. Mënyra e jetesës hermetike i lejoi ata të ruanin informacionin më të rëndësishëm dhe të mos shpërqendroheshin nga luksi i zakonshëm njerëzor.

Disa komunitete të Druidëve formuan aleancat “heteria”. Në këtë mënyrë, ata shkëmbyen njohuri me “kolegët” e tyre. Asnjë sakrificë e vetme nuk u krye nga Keltët pa praninë e një druidi, i cili monitoroi korrektësinë e të gjitha veprimeve.

Shpesh, një person përdorej si viktimë e flijimit, i cili mund të ishte kriminel ose tradhtar, si dhe armik. Sakrificat mizore, sipas Druidëve, ndihmuan për të qetësuar shpirtrat e këqij dhe Zotat, të cilët, nga ana tjetër, pushuan së dëmtuari njerëzit.

Përveç të gjitha më lart, duhet të theksohet se edhe lindja nuk ka ndodhur pa një druid. Emri i të porsalindurit u përcaktua vetëm pasi iu tregua druidit. Ai, nga ana tjetër, parashikoi fatin e fëmijës. Nëse telashet e prisnin foshnjën, atëherë druid i parandaloi ata me ndihmën e komploteve dhe ritualeve të tjera magjike.

Fillimisht, Druidët u përshkruan si njerëz të moshuar – vetmitarë, magjistarë dhe mendimtarë që jetonin në pyje të dendura. Qëllimi i tyre kryesor ishte të kujdeseshin për vlerat shpirtërore të Keltëve të zakonshëm. Keltët, nga ana tjetër, u quajtën grupe fisesh të dallueshme. Për disa shekuj ata sunduan mbi gjysmën e botës së njohur në atë kohë. Karakteri i Keltëve dallohej nga romanca, bestytnitë, patrembësia dhe drejtësia

Fiset kelte kanë krijuar një kulturë unike të bazuar në njohuritë e druidëve antikë. Besimi në pavdekësinë shpirtërore konsiderohet të jetë aspekti kryesor i kësaj kulture. Druidët shpesh thoshin se pas vdekjes së trupit, shpirti transferohet në një trup tjetër. Ata supozuan se një besim i tillë do të forconte karakterin e ushtarëve, do t’i bënte ata të mos kishin frikë nga vdekja.

Druidët kryenin lloje të ndryshme të ritualeve, ndër të cilat ishin sakrifica shumë të ashpra. Ata gjithashtu praktikuan shërimin, parashikuan të ardhmen, transmetuan gojëdhëna me gojë.

Magjia kryesore që praktikuan druids ishte “magjia e gjelbër”

Më shpesh, druidët praktikonin magjinë e pyllit, pasi që prej andej erdhën. Magjia e gjelbër është e jashtëzakonshme për faktin se lejon një person të bashkëpunojë me natyrën në mënyrën më harmonike dhe produktive. Natyra është gjëja më e vlefshme që kemi. Nëse mësoni ta përdorni si duhet dhe të kujdeseni për të, atëherë do të na falënderojë.

Druids besuan se pjesa e sipërme e drurit, e cila është degët dhe gjethet e saj, tërheq energjinë diellore, duke e ulur atë poshtë trungut deri në rrënjë. Në rrënjë, ai shndërrohet, bëhet i disponueshëm për tokën dhe njeriun. Nëse e përdorni këtë energji në mënyrë korrekte, atëherë mund të merrni vazhdimisht një ngarkesë të forcave jetësore dhe magjike.

Druidët shpesh vendosnin fatin e mbretërive

Magjistarët e lashtë zotëronin njohuritë më të thella në të gjitha sferat e veprimtarisë njerëzore. Kjo është arsyeja pse sundimtarët e mbretërive të ndryshme iu drejtuan atyre për këshillë, veçanërisht kur bëhej fjalë për politikë. Druidet perceptoheshin si ndërmjetës midis zotave dhe njerëzve. Filozofët dhe poetët kanë shkruar për to.

Magjistarët e lashtë përdorën tre metoda kryesore për të zgjidhur çdo mosmarrëveshje: kazanin e së vërtetës, drurin dhe prekjen e altarit. Instrumenti i parë ishte një enë me një formë të caktuar, e bërë prej ari ose argjendi. Ai, siç besohej zakonisht, dallon të vërtetën nga gënjeshtra. Uji i vluar u derdh në kazanin e së vërtetës, pas së cilës dora e të pandehurit u ul në të. Nëse në të shfaqeshin djegie, atëherë i pandehuri konsiderohej fajtor. Dora e një personi të pafajshëm, sipas priftërinjve, duhet të kishte mbetur e padëmtuar. Gjithashtu, të pandehurit iu kërkua të betohej në një pemë ose altar. Betimi për të gjithë keltët ishte një ritual i veçantë, i cili në asnjë rast nuk duhej prishur. Nga tingujt që buronin nga trungu i pemëve dhe kërcelli, druidët përcaktuan nëse një person po thoshte të vërtetën apo jo.

Disa legjenda përshkruajnë aftësinë e pabesueshme të druids për të njohur sëmundjen nga tymi që vjen nga shtëpia e pacientit. Druidët përdorën rreth 350 bimë në punën e tyre, midis të cilave ishin shkurre, barëra, lule dhe pemë.

Ata ishin priftërinj të Keltëve – pasardhës të Atlantikëve. Vetë fjala “druids” përkthehet si “njerëz të lisit”, tk. lisi është një pemë e shenjtë e Druidëve. Druidët ishin një Rend i magjishëm i organizuar, sistemi i tyre magjik, i rrënjosur në ditët e Atlantis, mbetet plotësisht i pashkelur deri më sot.

Ata ishin priftërinj të Keltëve – pasardhës të Atlantikëve. Vetë fjala “druids” përkthehet si “njerëz të lisit”, tk. lisi është një pemë e shenjtë e Druidëve. Druidët ishin një Rend i magjishëm i organizuar, sistemi i tyre magjik, i rrënjosur në ditët e Atlantis, mbetet plotësisht i pashkelur deri më sot. Në fiset kelte, Druidët ishin shkencëtarë, mjekë, fallxhorë, avokatë, kryenin funksionin e ndërmjetësuesve midis njerëzve dhe perëndive, – ata ishin të respektuar botërisht dhe zotëronin Fuqinë e Vërtetë. Një nga tabutë më të rëndësishme të Druidëve ndaloi të shkruhej ndonjë gjë nga mësimet e tyre, sepse në duart e një injorati, kjo njohuri, pa ekzagjerim, mund të shndërrohet në një katastrofë mbarëbotërore. Druidët e bazuan sistemin e tyre në një koncept abstrakt, të cilin ata e quajtën “Fuqia” që nuk nënkuptonte sundimin mbi njerëzit e tjerë ose Forcat e Natyrës, por zotërimin e vetvetes dhe, përmes vetes, botës përreth

Druidët ishin të famshëm në të gjithë Evropën dhe vendet e Lindjes për shkollat, bibliotekat, universitetet e tyre. Trajnimi në Artin e Druidit zgjati të paktën njëzet vjet kalendarike dhe filloi në moshë të hershme. Kandidatët praktikantë iu nënshtruan një procesi rigoroz të përzgjedhjes, duke lënë kandidatët më të aftë dhe premtues. Në fillim të trajnimit të tij, secili student ishte i përkushtuar ndaj një manifestimi të caktuar të hyjnisë, i cili më pas veproi si këshilltar dhe udhëzues në një botë tjetër, dhe gjithashtu përcaktoi rendin e hapave që duhej të kalonin (urdhri ishte thjesht individual për secilin student).

FUNDI I DRUIDIZMIT

Ndërsa krishterimi u përhap në të gjithë Evropën, druidizmi u zbeh gradualisht. Cunliffe vuri në dukje se druidët ishin ende të pranishëm në Irlandë në shekullin e tetë pas Krishtit, por në një formë shumë të reduktuar.

“Druidët tani shihen si krijues të ilaçeve të dashurisë dhe magjistarëve, por pak më shumë,” shkroi Cunliffe. “Mënyra shpirtërore është kapur nga një himn i shekullit të 8-të që kërkon mbrojtjen e Zotit nga magjitë e grave, farkëtarëve dhe druidëve!”

Druidizmi ka të ngjarë të zgjasë deri në shekullin e nëntë. Megjithëse druidizmi u zbeh gjatë Mesjetës, ai është ringjallur në kohët moderne. Megjithatë, Cunliffe dhe studiues të tjerë kanë vënë në dukje se ka një hendek prej gati një mijëvjeçari midis vdekjes së druidëve të lashtë dhe shfaqjes së këtij grupi të ringjalljes.

Përgatiti: Albert Vataj

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here