Piramidat u ndërtuan nga skllevërit dhe hunda e Sfinksit u thye nga Napoleonët.

Si fillim, Napoleoni pushtoi Egjiptin në 1798 dhe ka imazhe të Sfinksit pa hundë të vitit 1737 – kështu që kjo nuk është e mundur.Lexo edhe :  Kepler, filozofi gjerman i matematikës

Zonja Godiva hipi mbi kalë krejtësisht e zhveshur.

Një legjendë e lindur në mesjetë ka të bëjë me Zonjën Godiva, e cila, në mesin e shekullit të 11-të, ishte gruaja e Leofric, Earl of Mercia dhe zoti i Coventry, në Britaninë e Madhe. Burri i shtypte nënshtetasit e tij me taksa të tepruara dhe fisnikja u përpoq ta bindte që t’i zvogëlonte ato. Përfundimisht Leofric pranoi, por vetëm me kusht që gruaja e tij të hipte lakuriq mbi kalë nëpër rrugët e Coventry. Ajo nuk u tërhoq dhe e bëri këtë e mbuluar vetëm nga flokët e saj të gjatë. Të gjitha (ose pothuajse) janë të shpikura, sipas historianëve. Thashethemet ishin një jehonë e ritualeve të përhapura në Britaninë e Madhe, si ai i pjellorisë që konsistonte në shoqërimin e një vajze lakuriq mbi një gomar. 

Rripat e dëlirësisë. 

Nuk është e vërtetë që kalorësit mesjetarë, duke u nisur për në kryqëzata, e blinduan pafajësinë e grave të tyre me rripa dëlirësie. Kjo tregohet nga analizat mbi dëlirësinë e ndryshme që i atribuohen shekullit të 11-të-13-të: shumica e tyre në fakt janë bërë në shekullin e 19-të, shumë prej tyre janë në të vërtetë të përhapura dhe sugjerojnë se ato janë përdorur për lojëra erotike.

Cezari duke vdekur – 15 mars 44 para Krishtit – tha “Tu quoque, Brute, fili mi” 

Sigurisht ai nuk i tha ato fjalë. Shkrimtari latin Suetonius (70-126) raporton se kur vdiq, Cezari tha në greqisht “Kai su teknòn” (“Edhe ti bir”), sepse kjo ishte gjuha e elitës romake.

Marie Antoinette i ftoi njerëzit të hanin briosh

Atributet e traditës për Marie Antoinette të Habsburg-Lorenës, gruaja e Luigjit XVI, duke iu përgjigjur me këto fjalë përçmuese atyre që i thanë se populli i uritur kërkon bukë: “Nëse nuk kanë bukë, le të ata hanë briosh!”. Në realitet, ishte historiografia revolucionare ajo që ia atribuoi këto fjalë sovranit jopopullor duke u frymëzuar nga një frazë e ngjashme që iluministi Jean-Jacques Rousseau, në Rrëfimet e tij, ia atribuoi një princeshe të paspecifikuar. Në foto, Kirsten Duntz luan Marie Antoinette në filmin e vitit 2006 me të njëjtin emër.

D’annunzio-s i hoqën dy brinjë 

Thashethemet sipas të cilave “poetit” (në foto, rreth 26 vjeç) i hoqën dy kocka për të praktikuar autofellatio, është një thashethem i përhapur dhe jo vetëm në bankat e shkollës. Megjithatë është padyshim imagjinar. Ndërkohë, ideja se heqja e brinjëve mund të lejojë autofellatio është pa bazë nga pikëpamja mjekësore. Dhe më pas asnjë biografi e Gabriele D’Annunzio nuk e raporton këtë detaj. 

Ajnshtajni doli keq në shkollë. 

Ndryshe nga një legjendë e përhapur (shumë këmbëngulëse sepse paradoksale) që e portretizon atë si një student të keq, veçanërisht në matematikë, Albert Einstein (1879-1955) kishte gjithmonë një performancë të mirë akademike. Megjithatë, është e vërtetë se, në moshë të re, shkencëtari i ardhshëm ndihej i shqetësuar në bankat e autoritarizmit që mbizotëronte në shkollat ​​gjermane dhe se qëndrimet e tij irrituan më shumë se një profesor.

Buda ishte i trashë.

Para së gjithash, Buda ekzistonte vërtet. Të gjitha burimet bien dakord për historikun e Siddhartha Gautama, i quajtur “Buda” , i lindur në kufirin midis Nepalit dhe Indisë në shekullin e gjashtë para Krishtit. “Buda” përshkruhet gjithmonë si një burrë i shëndoshë dhe tullac, me një çantë mbi supe ose nën krah, plot me ushqime dhe ëmbëlsira për t’u shpërndarë fëmijëve. Barku i madh (të cilin besimtarët e prekin në kërkim të lumturisë) është simbol i gëzimit dhe fatit, por edhe i mirësisë. Mund të thuhet, në një farë kuptimi, se ndryshimi midis Budës së vërtetë, domethënë Siddhartës mistike dhe të dobësuar, dhe Budai me bark tenxhere është i njëjti që kalon midis Jezu Krishtit dhe Santa Claus.

Rasputin u dobësua.

 Legjendat lulëzuan rreth vdekjes së murgut rus në 1916. Por trupi i tij humbi sot dhe bashkë me të edhe gjyqet.
Murgu rus Grigorij Efimovi Rasputin, eminenca gri e Carit Nikolla II, u vra në Shën Petersburg më 19 dhjetor 1916 në një komplot fisnikësh. Motivet, nxitësit dhe rrethanat e vrasjes nuk kanë qenë asnjëherë plotësisht të qarta. Rasputin ndoshta u helmua gjatë një darke, por nuk vdiq. Më pas e qëlluan në gjoks dhe në shpinë dhe u hodh në Mojka, një nga kanalet e kryeqytetit. Trupi u rishfaq tre ditë më vonë dhe një autopsi tregoi se murgu u hodh në ujë ndërsa ishte ende gjallë. Temperamenti i tij i jashtëzakonshëm, së bashku me shtatin dhe famën e tij, nxitën thashethemet për aftësitë e tij seksuale. Dhe prej këtu lindi legjenda e tredhjes, një shpërfytyrim simbolik i murgut të talentuar, që i atribuohet herë pas here të njëjtëve vrasës ose atyre që morën pjesë në autopsi në vitin 2004, në Muzeun e Erotizmit në Shën Petersburg (në foto), u ekspozua një “penis Rasputin” i madh, sipas pronarit të blerë për 8,000 dollarë në Francë. Është e kotë të provosh gjetjet e autopsisë ose testet e ADN-së: trupi i Rasputin u zbulua dhe u dogj gjatë Revolucionit Rus të 1917, ndërsa dokumentacioni i autopsisë u zhduk.

Edison shpiku llambën.

Emri i shpikësit amerikan Tomas Alva Edison (1847-1931) zakonisht lidhet me llambën inkandeshente. Por ka një tjetër “baba”, tashmë të harruar: piemontezi Alessandro Cruto (1847-1908), ai në foto. 

Luftëtarët vikingë mbanin brirë në helmetat e tyre.

Vikingët përdornin mbulesa me brirë, por jo në betejë: ata i mbanin ato për ceremoni dhe festa, dhe në brirët e kafshëve pinin. Luftëtarët keltë përdorën brirë në helmetat e tyre. 

Revolucioni Francez shpërtheu me sulmin në Bastille.

Për historianët, Revolucioni Francez, të cilin ata e konsiderojnë si një sekuencë e gjatë ngjarjesh që zgjat pothuajse 10 vjet, filloi me mbledhjen e shteteve të përgjithshme më 5 maj 1789. Ishte atëherë që shteti i tretë (borgjezia) mori drejtimin në revolta kundër sistemit feudal. Sa i përket kryengritjes së dhunshme në korrik, ajo nuk filloi me sulmin në Bastille. Sulmi në Bastille më 14 korrik 1789 ishte vetëm një nga episodet e shumta të një revolte që ishte tashmë e shfrenuar në Francë (kryesisht për shkak të urisë dhe taksave). 

Leonardo është babai i biçikletës. 

Ky besim i përhapur rrjedh nga fakti se në një faqe të Codex Atlanticus ka një vizatim të një biçiklete të plotë me pedale dhe zinxhir (në foto). Në fakt, shumica e studiuesve pajtohen se vizatimi nuk i përket dorës së Leonardos, as për atë të njërit prej nxënësve të tij (thuhej për shembull se mund të ishte vepër e Gian Giacomo Caprotti, i njohur si Salaì). 

William Tell goditi mollën.

Historianët e kanë provuar për shekuj me radhë figurën e heroit të famshëm zviceran, por përfundimi është se ajo është një legjendë. Në fakt, nuk ka asnjë provë për historikun e saj. Sipas legjendës, William Tell, një fshatar nga kantoni i Urit, fajtor se nuk kishte përshëndetur një shenjë të pushtuesve austriakë, detyrohet të godasë një mollë të vendosur në kokën e djalit të tij. Legjenda nuk është gjë tjetër veçse varianti zviceran i një përrallë popullore të njohur si “goditja e mollës”, e cila është gjithashtu e popullarizuar në mesin e danezëve, norvegjezëve, islandezëve dhe anglezëve. Miti, megjithatë, u shërbeu zviceranëve për të mbrojtur pavarësinë e tyre nga Habsburgët.

Heronjtë e Termopileve ishin 300. 

Sipas traditës, midis 19 dhe 21 gusht 480 p.e.s. C. në kalimin e Termopileve (Greqia Lindore) 300 spartanë ndaluan përparimin e persëve pushtues. Në fakt, ushtarët grekë të dërguar në Termopile ishin nga 5 deri në 7 mijë. Është e vërtetë se, sipas burimeve të kohës, burrat e mbretit spartan Leonidas  mbetën të izoluar nga pjesa tjetër e trupave aleate. Por, përsëri sipas burimeve antike, me ta kishte edhe 700 luftëtarë nga qyteti Tespie dhe 400 nga Teba (tashmë i pushtuar nga Persianët). Në imazh, Leonidas në Thermopylae siç shihet nga piktori Jacques-Louis David në 1814.

Në Little Bighorn, ushtarët e Custer-it vdiqën të gjithë.

Disfata epike e 25 qershorit 1876, e pësuar nga kalorësit e 7-të të nënkolonelit George Custer, zhduku të gjithë regjimentin. Kështu tregon mitin e betejës që u zhvillua pranë lumit Little Bighorn (Montana) kundër një koalicioni indian nën urdhrat e Crazy Horse dhe Sitting Bull. E vërteta është se jo të gjithë vdiqën në atë betejë. Nga grupi i Kusterit i mbijetoi trumpetistit me origjinë italiane John Martini, i cili ishte larguar nga kolona e kolonelit.

Njutoni zbuloi forcën e gravitetit kur një mollë i ra në kokë.

 Legjenda thotë se fizikani anglez Isaac Newton (1643-1727) filloi të punonte në ligjin e tij të gravitetit pasi një mollë i ra në kokë. Shkencëtarët kanë dyshuar gjithmonë se ishte një anekdotë, por konfirmimi vjen nga biografia e shkruar nga miku dhe kolegu William Stukeley. Sipas Stukeley, Njutoni raportoi se kishte parë një mollë të shkëputur nga një pemë (por pa përfunduar në kokën e askujt) dhe kishte menduar për të. Por përralla u bë shumë vite më vonë, ndoshta vetëm për qëllime ilustruese. 

Houdini vdiq gjatë një prej numrave të tij 

Vdekja e iluzionistit të famshëm Harry Houdini, në vitin 1926, nuk ishte për shkak të rreziqeve që ai iu nënshtrua gjatë numrave të tij. Në vend të kësaj, ishte faji i një studenti të pasionuar të arteve marciale, i cili e sfidoi atë në një provë të forcës, duke e goditur me një grusht në bark pa i dhënë kohë për të përgatitur muskujt e barkut. Të nesërmen Houdini pësoi dhimbje të forta. Por gjithsesi doli në skenë. Disa ditë më vonë në Detroit (SHBA), ai ra në tokë me temperaturë 40. Diagnoza ishte peritonit: goditja në bark ndoshta kishte kontribuar në shpimin e një apendiksi tashmë të përflakur. Kirurgjia ishte urgjente, Houdini vdiq më 31 tetor 1926, në moshën 56 vjeçare.

Pas heqjes dorë, Galileo shtoi me nënton “Eppur si lëviz”. Lexo edhe :  Nga veshja si babagjysh, tek mbrëmja me fatosat e pionerët/ Ja si e festonte Enver Hoxha Vitin e Ri

Në 1633 Galileo  u dënua nga gjykata e inkuizicionit sepse ai pretendonte se Toka rrotullohej rreth Diellit (dhe jo anasjelltas). Për të shkuar në Romë për gjykimin, shkencëtari i shkroi një letër të gjatë mikut të tij Elia Diodati duke përcaktuar librin në të cilin ai shpjegonte teoritë e tij (Dialogu mbi dy sistemet më të mëdha të botës) “më të urryer dhe më të dëmshme për Kishën e Shenjtë sesa shkrimet e Luterit dhe Kalvinit”. Prandaj ai ishte plotësisht i vetëdijshëm për peshën e situatës dhe për rrezikun ndaj të cilit zbulimet e tij e ekspozuan atë. Historia na tregon se Galileo nuk u dënua me vdekje sepse pranoi të hiqte dorë, domethënë të mohonte intuitat e tij shkencore dhe të rivendoste të vërtetën e dëshiruar nga Kisha. Megjithatë, është e vështirë të besohet se – siç e dikton tradita – në një klimë të tillë armiqësie (që disa vite më parë kishte çuar në kunj filozofin Giordano Bruno) Galileo guxoi të shtonte, megjithëse me një pëshpëritje, frazën “Eppur lëviz. “, duke iu referuar Tokës. Dhe në fakt nuk shkoi kështu: ky rindërtim u shpik në 1757 nga gazetari Giuseppe Baretto, i cili shkroi një antologji në mbrojtje të shkencëtarit. Ishte ai që e pikturoi Galileon më të guximshëm dhe të pamatur se sa ishte në të vërtetë.

Kishte katër republika detare.  

Keqkuptimi filloi në historiografinë e shekullit të 19-të, e cila, në mes të entuziazmit të Risorgimento, lartësoi 4 qytetet, në fakt shumë të fuqishme. Për historianët e sotëm, komunat e tjera të dedikuara për tregtinë detare ishin gjithashtu republika detare, të qeverisura nga qeveri apo oligarki republikane, të cilat zotëronin monedhën e tyre, ligjet detare, një flotë tregtare dhe diplomatë.

Mbretërit e lashtë të Romës ishin shtatë.

Në realitet kishte një të tetë, dhe nuk është Francesco Totti: quhej Tito Tazio, i lindur në Cures. Ai mbretëroi për pesë vjet (ndoshta deri në 745 p.e.s.). 

Të gjitha kryqëzatat ishin kundër muslimanëve.

Aspak. Madje kishte disa kundër të krishterëve të tjerë. Më të famshmit pushtuan albigjenët (nga Albi, një qytet në Francën jugore), të gjykuar heretikët nga Kisha dhe të quajtur “càtari” për jetën e tyre asketike dhe të varfër, të zgjedhur në polemika me të lartët hierarkitë .

Qentë Sanbernardo mbanin fuçi me raki.

 Është një shpikje e shekullit të 19-të që Sanbernardo i shpëton viktimat e ortekëve me një pikë alkooli: imazhi i qenit me fuçinë e rakisë në qafë lindi nga imagjinata e piktorit natyralist anglez Edwin Landseer.

Në mesjetë, shtrigat u dogjën.

Të dhënat e mbledhura nga historianët flasin vetë: gjuetia e shtrigave, ose persekutimi i grave të dyshuara për magji dhe marrëdhënie me djallin, filloi vetëm në fund të Mesjetës, rreth vitit 1430 dhe arriti kulmin në vitet 1500. ‘600, në Rilindjen e plotë, gjatë konflikteve fetare mes katolikëve dhe protestantëve. Ishte atëherë që rreth 3 milionë njerëz (80% gra) u gjykuan për magji, nga të cilët rreth 40,000 u dënuan me vdekje. Megjithatë, gjatë “epokave të errëta”, Inkuizicioni ishte i pamëshirshëm, veçanërisht kundër heretikëve, të cilët shpesh përfundonin në rrezik nëse nuk abstenonin, pa treguar interes të veçantë për akuzat për magji. Dhe disa papë mesjetarë madje u përpoqën të mbronin gratë e akuzuara për shkaktimin e stuhive dhe sëmundjeve. Nga fundi i shekullit të pesëmbëdhjetë, të ashtuquajturat “shtriga”, ose gratë të cilave u atribuoheshin aftësi të mbinatyrshme, përfunduan në pikëpyetje. Meqenëse këto fuqi i përkisnin vetëm Zotit, kushdo që dinte t’i vinte në veprim – argumentonte Kisha – mund t’i kishte mësuar vetëm nga djalli. Akuza për aleancë me Satanin në atë moment i bëri shtrigat të asimiloheshin me heretikët (përfshirë pasuesit e Reformimit të Luterit). Gjuetia vazhdoi edhe pas Rilindjes, midis shekujve XVII dhe XVIII, dhe djegia e fundit e një shtrige u bë në Bavari (Gjermani) në 1756, në mes të Iluminizmit. 

I pari që shkoi nëpër botë ishte Magellani.

Portugez Ferdinando Magellano u largua në vitin 1519 nga Sevilja, Spanjë, në komandën e pesë anijeve me vela, me synimin për të arritur në Moluccas, në arkipelagun indonezian, të njohur atëherë si Ishujt e Erëzave (nga atje ata importuan piper, kanellë dhe pasuri të tjera të vlefshme. ). Por ai vendosi se do të arrinte atje duke lundruar drejt perëndimit në vend të lindjes, duke lundruar rreth Afrikës. Pasi kaloi majën jugore të Amerikës së Jugut përmes ngushticës që tani mban emrin e tij, ai arriti në Filipine, duke demonstruar praktikueshmërinë e rrugës së re. Por këtu, më 27 prill 1521, ai humbi jetën gjatë një përleshjeje me vendasit. Prandaj, Magelani nuk e përfundoi rreth lundrimin e globit. Ishte zëvendësi i tij, kapiteni bask Juan Sebastián Elcano.

Napoleoni quhej “tetar i vogël” sepse ishte shtatshkurtër.

 Ai nuk ishte gjigant, por sigurisht që nuk mund të quhej i shkurtër. Sipas burimeve, Napoleoni ishte 1.69 metra i gjatë: një shtat i respektueshëm në vitet në të cilat jetoi (1769-1821) dhe në mesataren e kohës së tij. 

Eva i ofroi Adamit një mollë 

“Pastaj gruaja pa që pema ishte e mirë për t’u ngrënë, e këndshme për syrin dhe e dëshirueshme për të fituar dituri; ajo mori nga fruti i saj dhe hëngri prej tij, dhe pastaj i dha edhe burrit të saj që ishte me të, dhe ai hëngri prej saj” (Zanafilla, 3:6). Bibla thotë se Adami dhe Eva hëngrën frutin e pemës së njohjes së së mirës dhe së keqes, duke kundërshtuar ndalimin e Zotit dhe për këtë arsye të dy u dëbuan nga Edeni, duke humbur privilegjet që gëzonin në kohën

e krijimit. Prandaj, vendimi për të kafshuar këtë frut ishte “mëkati fillestar”, si rezultat i të cilit Zoti e dënoi përgjithmonë njeriun në një ekzistencë të vështirë, të degraduar nga pikëpamja morale, fizike dhe shpirtërore.

Në tekst, megjithatë, nuk specifikohet se për cilin frut ishte. Shumë komentues kanë supozuar se ai ishte një fik, edhe sepse, disa rreshta më vonë, Bibla raporton se, sapo Adami dhe Eva “panë se ishin lakuriq, ata endën gjethe fiku dhe bënë brezat e tyre” (Zanafilla, 3: 7) .

Të tjerë kanë spekuluar se ishte një tufë rrushi, një kedër apo një shegë. Identifikimi i pemës me një pemë molle ndodhi vetëm gjatë Mesjetës, ndoshta për shkak të një asonance të pranishme në gjuhën latine, në të cilën malum është edhe e keqe edhe mollë: pema e njohjes së së keqes mund të jetë bërë, për një përkthim gabim, një pemë molle.

Një mospërfillje ose një interpretim, i cili më pas pati shumë fat, duke përfshirë edhe shprehje të tjera gjuhësore: “molla e Adamit”. Zgjedhja e mollës u ndihmua nga tradita: simbolika e mollës është e pranishme në shumë kultura të tjera. Në mitet greke, ku një mollë është fruti që Parisi i jep si çmim Afërditës, duke e cilësuar atë si më të bukurën e perëndeshave olimpike; por edhe në ikonografinë mesjetare, ku krahas shegës është simbol i pjellorisë. Nga tradita biblike, molla nga ana tjetër doli jashtë sferës së shenjtë: ishte një mollë e vendosur mbi kokën e djalit që William Tell, heroi legjendar zviceran, duhej ta godiste me një shigjetë; dhe pikërisht me një mollë shtriga e keqe helmon Borëbardhën në përrallën e vëllezërve Grimm. 

Perandoria Romake u shemb për shkak të barbarëve. 

Tani gjëja është vërtetuar: edhe para vitit 476, viti i kapitullimit “zyrtar”, me deponimin e Romulus Augustus nga mbreti gjerman Odoacer, perandoria ishte në krizë. Dhe jo për fajin e barbarëve, disa prej të cilëve u integruan edhe në ushtri. Historianët tregojnë ndër shkaqet reale të kolapsit rënien e popullsisë për shkak të luftërave, urisë dhe epidemive, inflacionit, taksave të tepërta dhe betejave të brendshme. Barbarët, në praktikë, zunë vetëm vendin e një pushteti vakant.

Shampanja e ka origjinën në Francë

Tradita thotë se ishte Benediktini francez Pierre Pérignon (1639-1715) ai që shpiku metodën për të marrë verën e famshme të gazuar. Por Dom Pérignon “kopjoi” vetëm teknikën e kontrollit të fermentimit të dyfishtë të zhvilluar nga Christopher Merret, një anglez. Merret, i lindur në Gloucestershire në 1614, ishte një tregtar që specializohej në prodhimin e verërave të gazuara të gazuara duke shtuar sheqer. Një “mashtrim” (i ngjashëm me likerin de tirage që më vonë u përdor për të nxitur rifermentimin e shampanjës) të cilin, sipas arkivave të Shoqërisë Mbretërore Angleze, ai ishte i pari që e përdori në 1662. 

Piratët e fshehën thesarin e tyre nën tokë. 

Historitë e piratëve janë të bollshme me harta thesare, ishuj të largët dhe sënduk plot me bizhuteri të fshehura nën tokë. Por në realitet plaçka e grabitësve që pushtuan detet midis shekujve 17 dhe 18 (epoka e artë e piraterisë) u shpenzuan nga një bastisje në tjetrën dhe u panë shumë pak thesare. Sidoqoftë, ekziston një përjashtim, i cili konfirmon rregullin. Në vitin 1699, kapiteni William Kidd (në foto), një pirat famëkeq skocez, varrosi ‘frytin’ e grabitjeve të tij në ishullin Gardiners, afër Nju Jorkut, atëherë një koloni angleze. Kjo i kushtoi atij karrierën e tij: sendet me vlerë të gjetura u bënë prova dërrmuese në gjyqin për aktet e piraterisë të ngritura kundër tij. Kidd u dënua me vdekje dhe u ekzekutua në 1701.

Bota u nda në Jaltë

Në manualet e historisë, Konferenca e Jaltës, sot në Ukrainë, e mbajtur midis 4 dhe 11 shkurtit 1945, përshkruhet si rasti në të cilin tre udhëheqësit e ardhshëm fitimtarë të Luftës së Dytë Botërore (anglezi Churchill, amerikani Roosevelt dhe Stalini Sovjetik ) ndau botën. Në fakt, shumica e studiuesve besojnë se është më e saktë ta gjurmojmë çështjen në Konferencën e Teheranit (Iran), në dhjetor 1943. Në fakt, atëherë tre të mëdhenjtë ranë dakord, si dhe për datën dhe metodat e zbarkimit në Normandi, mbi procesin e dekolonizimit. Dhe pikërisht atëherë u vendosën sferat e ardhshme të ndikimit të SHBA dhe BRSS, në rrënjët e Luftës së Ftohtë.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here