Një nga këngët e bukura dhe me origjinë të vjetër.
Episodi të cilit i është kushtuar kënga ‘Minushi’, është një ngjarje tragjike në një familje çame. Ata nuk ishin grekë, por shqiptarë.
Historia e Minush Agës, e shtruar në melodi është edhe një nga vallet më të bukura çame.
Bëhet fjalë për Again i cili vrau të shoqen për një fjalë goje.
Një histori që për kohën e atëhershme ishte diçka shumë e rëndë.
“Në kafen e një qyteti të vogël të Çamërisë, ishin ulur dhe po pinin tre persona: Minush Agai, Birbili dhe Resuli, kuptohet edhe këta agallarë, pari e qytetit me prona, domethënë vinin nga shtresa të kamura.
-Minush agai, burri i gruas së bukur, duhet të ketë qenë i rënë nga vakti, e them këtë se në shtëpitë e agallarëve punët i bënin kopilet, ndërsa gruaja e Minushit, kishte shkuar vetë në krua për të mbushur ujë.
-Birbili, është bashkëqytetar i tij shqiptar, kjo kuptohet nga emri.
-I treti, Rersuli mund të ketë qenë kajmekami turk i vendit. Janë dy arsye që të bëjnë ta mendosh: së pari një shqiptar, për hir të kodit zakonor dhe moralit, nuk do t’ia lejonte vetes atë lloj ngacmimi dhe fyerje, se te shqiptarët kjo fyerje lahej me gjak; së dyti, personi në fjalë, duhet të ndjehej i sigurt, i mbrojtur nga ofiqi dhe pushteti që i jepte ky ofiq dhe që ia lejonte pushtllëqet.
Të tre kanë qenë burra në moshë të pjekur. Zonja e Minushit, e quajmë kështu se emri i saj nuk përmendet, here quhet grua, herë zonjë por edhe nuse, pa tjetër që ka qenë e hijshme dhe e bukur, që tërhiqte vëmendjen e të tjerëve, por e pafajshme dhe e ndershme. Ajo në tekstin e këngës quhet grua, por edhe zonjë. Edhe ajo ka qënë në moshë të pjekur e me bukuri të arrirë, për këtë dëshmon e thëna në këngë se ajo kishte disa fëmijë.
Resuli, në pije e sipër, i lavdëron bukurinë e gruas Minush agait, i thotë se e ka parë në krua tek po mbushte ujë. I kishte dhënë shaminë e xhepit dhe ajo ja pastroi, i kishte thënë dy-tri fjalë ajo ja pranoi! Minush aga, që qe i pirë, vajti në shtëpi, mori thikën dhe theri gruan e tij!
Vendi dhe koha e ngjarjes, nuk dihet me siguri, por mund të jetë Parga, Gumenica, e nuk përjashtohet as Delvina, që aso kohe bënte pjesë në vilajetin e Janinës, qytete me shumicë shqiptare e myslimane por edhe pakica shqiptare ortodokse, kjo e fundit duhet mbajtur parasysh ngaqë, në kafenetë e myslimanëve nuk praktikoheshin pijet alkoolike. Sa i takon kohës, duhet të pranohet gjysma e dytë e shekullit të nëntëmbëdhjetë, në kohën e sundimit turk.”
Kënga e Minushit:
Zgjo Minushin,zgjo Birbilin,zgjo Resul aga!
Ishin mbledhur dhe po pinin në një kafene.
-Të bukur grua(nuse) që paske, bre Minush aga!
-Ku e njeh, ku e ke parë që ma mollois?
-E paçë një ditë në krua që po mbushte ujë,
I dhashë shamin e dorës,ajo ma pastroi,
I Thashë nja dy-tri fjalë,ajo mi pranoi!
Minush aga qe i pirë,vajti në shtëpi
Mori thikën dhe e theri, o gruan e tij!
Të nesërmen që i del rakia vajti te varri:
Çohu grua, çohu vishu se kemi fëmijë,
Çohu grua dil nga varri se un bëra faj,
Çohu vishu e stolisu,dil në shoqëri,
Të të shohin gjithë bota dhe unë i mjeri!
VOA/Marrë nga Associated Press Ekspertët e shëndetit thonë se ecja është një mënyrë e lehtë…
Urat e komunikimit mes kulturës çame dhe greke- Faik Konica dhe shformimet greke, si lindi…
Noli është nga ato figura komplekse që rrallë mund t’i kuptosh drejt, pasi gjithmonë ka…
NGA PRELË MILANI At’ Benardin Palaj në revistën “Hylli i Dritës” Nr. 13. shkruan se…
Një burrë ka ndarë një truk gjenial në rrjetet sociale për të ndaluar derdhjen e…
Alfred Peza në librin e tij “Sarah” provokon me dritëhijet e historisë shqiptare. Çfarë…